יום שני, 1 במרץ 2010

התדרדרות בני הנוער

קיבלתי מאמר מעניין מליה ואני מביא אותו כלשונו.
אני לא אדם דתי ופשעי מין מבוצעים לצערינו בכל המגזרים חילוני, דתי וחרדי
אבל אי אפשר להתעלם מהנקודה שמעלה ליה
בנושא התדרדרות המוסר של בני הנוער.
הראש היהודי הגדול הולך ומצטמק מיום ליום הודות למערכת חינוך המובילה אותו לאבדון\ליה
זה עתה שמעתי על הנערה המסכנה שעברה התעללות על ידי "בני טובים".שלוש שנים,תקפו אותה,בחורים רבים ,כיבו סיגריות על גופה,אנסו אותה במרתפים נעולים תוך איומים והפחדות,ועדיין מציינת התקשורת שאלה בני טובים.
אם בני הטובים בישראל עושים מעשי פשע כאלה,יום יום,הדבר חייב להדליק נורה אדומה אצל כולנו,ולהתריע על כך שמשרד החינוך אינו מתפקד במדינת ישראל.גם מינויו של סער מהליכוד לא שינה דבר וחצי דבר.אותם הספרים, אותה ריקנות,אי למידה,ובורות הפושה בכל.
דבר ידוע הוא שהמוח של האדם מתפתח בקצב מואץ בילדותו.יכולותיו נבנות על ידי פתרון בעיות והגיית דרכי פעולה ופתרון.ככל שהמוח חושב ומבין דברים רבים יותר,כך מסתעפת רשת הנוירונים המעבירה אותות חשמליים בו.השימוש בונה רשת מסועפת של כבישים מהירים במוח,נוספים בו צמתים גדולים וקטנים,והמוח רוכש לעצמו מיומנויות לחשיבה מסובכת ומאתגרת יותר ויותר.
ככל שנמעיט לאתגרו,כך יתמעטו הכבישים,והצמתים,וכך יקטן הסיכוי לניצול יכולותיו עד למקסימום.
אלפי שנה היה העם היהודי ייחודי בשאיפתו הנחרצת מבניו ללמוד את התורה.ילדים קטנים בני שלוש,נשלחו ללמוד עם קבוצות של קטנטנים כמותם את האלף -בית,ואת הטקסט התנכ"י בעל פה.ככל שבגרו,העמיקו בלימוד התורה שלהם,וישבו והתדיינו ימים שלמים על סוגיות המשנה והגמרא.
מהי התורה המשנה והגמרה,אם לא קוד משפטי ענף, הדן בכל היבטי החיים של האדם?!
הווה אומר,ילדי היהודים צמחו בעצם להיות משפטני על, עם מוח עתיר כבישים מהירים וצמתים מאירים, מידע זורם בעורקיהם,ובצמתיהם יום ולילה,מגיל 3.
למידת תורה וגמרה, זו למידה מאתגרת ומחכימה מאין כמוה.לא כמו לימוד משפטים באוניברסיטה בימינו,המחייב את הסטודנט לשנן וללמוד בעל פה,פסקי דין וסוגיות שמהוות את חומר הבחינה שלו.
כאשר למדו ילדי ישראל תורה,הם עצמם השתתפו בדיוני המשפט העמוקים,הפכו והפכו בסוגיות הבעייתיות ,למדו להכיר את הפתרונות השונים והרבים לכל בעיה,וחיפשו פתרונות חדשניים משלהם, ביחד עם הרב שהורה להם תורה.כך התפתח המוח היהודי לשיא היכולת המחשבתית האנושית.
מכאן צמחה העשייה המפוארת של העם היהודי בכל התחומים.המוח הוא כלי.מכשיר.אם אתה משתמש בו באינטנסיביות בילדות,הכלי משתכלל ומגיע ליכולת ביצועית גבוהה.אם אינך משתמש בו בילדות ומשפשף אותו לשיא היכולת שלו,הוא נותר מנוון,ולעולם לא ייצור את מערכת הכבישים והצמתים המשוכללת שלו.הוא אדמת בור.וכאשר יגיע לבגרותו,לא יוכל עוד לבנות לעצמו את אותה מערכת שפיספס בעת גדילתו.הוא יהיה מוצר מוגמר פשוט ועלוב, ביחס לניצולת שאפשר היה להפיק ממנו.
מי שיודע זאת,אינו יכול שלא לחוש צער עמוק, לנוכח המתרחש כיום במדינת ישראל ובעולם כולו בתחום הלימוד היהודי.
לא נותר עוד מיכולותיו של המוח היהודי, אלא זכר מעבר מפואר.
ילדי ישראל אינם מאותגרים,אינם מחוייבים ללמידה אמיתית,אינם מפתחים יכולות מקסימליות.מערכת החינוך העכשווית מנוונת את מוחם ומשאירה אותו כיהלום לא מלוטש,בדיוק בזמן הקריטי של גדילתם.
ואנו רואים שהמצויינות היהודית הפנטסטית ,שנבנתה כל הדורות מלימוד התלמוד,והתורה בילדות,התחלפה בבטלה שהיא על פי עמדת התורה-"אם כל חטאת".
מכאן החטאים האיומים שמבוצעים על ידי ילדי ישראל, שטובעים בים של בטלה מטמטמת, המובילה אותם לחוסר יכולת אינטלקטואלית,ולמעשי פשע.

2 תגובות:

  1. הישראליזם יצר את העארס, שהוא אחד מצורות החיים הנחותות ביותר הרוחשות על פני כדור הארץ. העארסיות היא האיום הקיומי המסוכן ביותר להישרדותה של מדינת ישראל. מעל כמות קריטית מסויימת של עארסים, ישראל פשוט תקרוס אל תוך עצמה. אלא שהגאולה אינה גלומה בפלפול התלמודי, שמבחינה מעשית לא הביא ברכה רבה להמוני העם ורק הטביע אותם עמוק יותר בתוך הניוון הגלותי והשריש את המימסד הרבני על כל תחלואיו. לא תלמידי חכמים ולא רבניהם הם אלה שהצליחו להניע את שיבת ציון של העת החדשה, אלא דווקא אותם יהודים, אומנם בעלי תודעה יהודית עמוקה, שהתנתקו מכבלי הפלפול התלמודי. שכן, המימסד הרבני על בתי מדרשיו הוא קהילתי גלותי מעצם מהותו, ואין לו שום תפקיד משמעותי בפאזה הממלכתית הנוכחית של העם היהודי.
    מזה כאלפיים שנה שרוי העם היהודי בקיבעון רוחני, קופא על שמריו ומתנכר לייעודו הרוחני האוניברסלי. עובדה זאת מומחשת בתחלואיה של מדינת היהודים, ששוקעת בתסבוכת קיומית ללא מוצא, המשקפת את הוואקום הרוחני שמייצר את אותו ערב רב המתרוצץ במקומותינו, אינו רואה את זולתו ושקוע באורח חיים סתמי של נהנתנות חומרנית...

    השבמחק
  2. ליהודה צורף:
    בתי הספר בישראל,בהנהגת השמאל הקיצוני שהחל לחסל את המערכת,שקעו לתוך ים הכלום.בלי קשר לדבריך ולביקורת שלך על החברה הבוגרת,דבר אינו מפריע למערכת החינוך ולשר העומד בראשה לקום ולהחליט שמעתה מגדילים את כמות החומר הנילמד בישראל פי עשר.מניסיוני אני רואה שילדי אינם לומדים דבר ביחס למה שנדרש מהדור שלי.הם מקדישים מקסימום חצי שעה או שעה מדי פעם ללימוד.יתר היום מוקדש לגלישה מנוונת בפייסבוק,לצפייה בסרטי ערוץ הביפ המטופש,ולשיחות בטלות בטלפון.עלינו הוטל לחפש חומר,לסכם,לקרוא,להכין מצגות,להכין סיכומים,להוציא פירושים באנגלית או בתנ"ך.מכל זה פטורים ילדינו.אמנון רובינשטיין היה זה שהחל בדרדור המערכת למי האפסיים אליה היא נחתה.הוא ריחם על הילדים המסכנים לטעמו,שיש להם כל כך הרבה חומר לימוד.הוא הוריד כמעט את כל החומר,והשאיר אותנו עם בטלה מובילה לפשע.בדברי לא התכוונתי לחזרה ללימוד התלמוד האינטנסיבי של העבר.כוונתי היתה לציין שהבטלה ואי הלימוד גורמים שני נזקים חמורים לילדים.
    1.המוח לא מגיע לשיא יכולותיו עם סיום הגדילה.
    2.הבטלה שמשרד החינוך הרחמן מאפשר לילדים מייצרת דור של פושעים.הבטלה היא אם כל חטאת-כפי שציינתי למעלה,וכפי שהגישו לנו חז"לנו את התמצית של הרעיון בפתגם המוכר.
    בברכה
    ובהסכמה על יתר דבריך ומסקנותיך
    ליה

    השבמחק