מאמר נוסף של שאול נעים:
היום לפני 100 שנים:
ב-22 בנובמבר 1906 הוחלט על קריאת מצוקה בינלאומית: S.O.S
(שלוש נקודות קצרות, שלושה קווים ארוכים, שלוש נקודות קצרות).
הוחלט שבמצב של משלוח קריאת מצוקה כזו, בלב-ים, חייב כל כלי שייט הנמצא בקרבת מקום, לשנות את מסלול שיוטו, למהר ולהגיש עזרה לאוניה שבמצוקה.
שש שנים מאוחר יותר, ב-14 באפריל 1912, קרוב לחצות, אוניות הפאר "טיטניק" נפגעה קשות מקרחון ענק והייתה בסכנת טביעה. האלחוטן שידר את קריאת המצוקה הבינלאומית: S.O.S.
כמה שעות קודם לכן, במרחק של 10 מייל משם, נעצרה אונית המשא "קליפורניה" במקומה,
מתוך חשש מפני הקרחונים שבאיזור והמתינה לאור הבוקר.
בשעה 11:10 ראה הקצין התורן של "קליפורניה" אורות של אוניה גדולה,
נעים במהירות רבה לעבר הקרחונים.
מיד הוא ביקש מהאלחוטן לאותת לאוניה ולהזהירה מן הקרחונים.
באותה שעה הצליח אלחוטן הטיטניק להשיג קשר עם החוף (מבצע מסובך למדי באותם ימים,
בעוד האלחוט חדש יחסית). הוא שידר ל"קליפורניה": "חדל להפריע".
האלחוטן של קליפורניה משך בכתפיו, הניח את האזניות על השולחן והלך לישון.
חצי שעה מאוחר יותר אירעה ההתנגשות של הטיטניק בקרחון.
זיקוקין די נור שנורו מאקדח, כקריאת עזרה – התפרשו ע"י רב החובל של קליפורניה כחגיגות על סיפון האוניה הגדולה.
האוניה הקרובה ביותר הייתה אונית נוסעים בשם "קרפטיה" שנמצאה במרחק 60 מייל מהטיטניק.
האלחוטן שמע את קריאת המצוקה והם יצאו לכיוון הטיטניק.
כמעט 3 שעות לאחר הפגיעה בקרחון טבעה הטיטניק.
"קרפטיה" הגיעה למקום, שעה ורבע מאוחר יותר.
רק ניצולים בסירות היו במים.
675 איש ניצלו ועלו ל"קרפטיה".
1500 איש טבעו.
ב-5:40 בבוקר נעור האלחוטן של "קליפורניה" וחידש את עבודתו. כעבור שעה קלה רץ אל הקברניט חיוור כסיד: "הטיטניק טבעה הלילה ממש לידינו".
הקברניט הקרוב ביותר למקום האסון – הגיע בין אחרוני הנזעקים לעזרה.
מאותו יום נקבע שחדר האלחוט באניות יאוייש במשך 24 שעות ביממה.
ב-22 בנובמבר 1906 הוחלט על קריאת מצוקה בינלאומית: S.O.S
(שלוש נקודות קצרות, שלושה קווים ארוכים, שלוש נקודות קצרות).
הוחלט שבמצב של משלוח קריאת מצוקה כזו, בלב-ים, חייב כל כלי שייט הנמצא בקרבת מקום, לשנות את מסלול שיוטו, למהר ולהגיש עזרה לאוניה שבמצוקה.
שש שנים מאוחר יותר, ב-14 באפריל 1912, קרוב לחצות, אוניות הפאר "טיטניק" נפגעה קשות מקרחון ענק והייתה בסכנת טביעה. האלחוטן שידר את קריאת המצוקה הבינלאומית: S.O.S.
כמה שעות קודם לכן, במרחק של 10 מייל משם, נעצרה אונית המשא "קליפורניה" במקומה,
מתוך חשש מפני הקרחונים שבאיזור והמתינה לאור הבוקר.
בשעה 11:10 ראה הקצין התורן של "קליפורניה" אורות של אוניה גדולה,
נעים במהירות רבה לעבר הקרחונים.
מיד הוא ביקש מהאלחוטן לאותת לאוניה ולהזהירה מן הקרחונים.
באותה שעה הצליח אלחוטן הטיטניק להשיג קשר עם החוף (מבצע מסובך למדי באותם ימים,
בעוד האלחוט חדש יחסית). הוא שידר ל"קליפורניה": "חדל להפריע".
האלחוטן של קליפורניה משך בכתפיו, הניח את האזניות על השולחן והלך לישון.
חצי שעה מאוחר יותר אירעה ההתנגשות של הטיטניק בקרחון.
זיקוקין די נור שנורו מאקדח, כקריאת עזרה – התפרשו ע"י רב החובל של קליפורניה כחגיגות על סיפון האוניה הגדולה.
האוניה הקרובה ביותר הייתה אונית נוסעים בשם "קרפטיה" שנמצאה במרחק 60 מייל מהטיטניק.
האלחוטן שמע את קריאת המצוקה והם יצאו לכיוון הטיטניק.
כמעט 3 שעות לאחר הפגיעה בקרחון טבעה הטיטניק.
"קרפטיה" הגיעה למקום, שעה ורבע מאוחר יותר.
רק ניצולים בסירות היו במים.
675 איש ניצלו ועלו ל"קרפטיה".
1500 איש טבעו.
ב-5:40 בבוקר נעור האלחוטן של "קליפורניה" וחידש את עבודתו. כעבור שעה קלה רץ אל הקברניט חיוור כסיד: "הטיטניק טבעה הלילה ממש לידינו".
הקברניט הקרוב ביותר למקום האסון – הגיע בין אחרוני הנזעקים לעזרה.
מאותו יום נקבע שחדר האלחוט באניות יאוייש במשך 24 שעות ביממה.
לא היה לי מושג שהסיפור הזה של הטיטניק הוא אמיתי!
השבמחקאני רואה כל כך הרבה סרטים לצפיה ישירה שזה לפעמים מדהים אותי לגלות שאחד מהם התרחש במציאות.
הרבה פעמים כותבים בהתחלה שזה מבוסס על סיפור אמיתי ואני בטוחה שעובדים עלינו.