יום שני, 25 בינואר 2010

חשיפת צביעותה של טורקיה בעת המודרנית

כתבתי בזמנו מאמר על הצביעות התורכית: אלופי הצביעות
ראיתי באתר אחר מאמר של משתמש\ת בשם STAR_WOLF
ביקשתי וקיבלתי את אישורו\רה לפרסם את המאמר שלו\ה
הינה המאמר. כל מילה נכונה!
חשבון לדעת !
על כל פשעי הטורקים נגד הארמנים אנחנו יודעים כבר, במהלך מלחמת העולם הראשונה מעל מליון ארמנים עברו שואה מכוונת על ידי הטורקים.
אבל בואו ננתח את רמת הצביעות של הטורקים, ומדוע המנהיגים ההססנים שלנו לא מנצלים את הזדמנויות הפז הללו על מנת להדק יחסים עם מדינות שעוינות את טורקיה. ראשית טורקיה היא כובשת (בניגוד לישראל שלא נמצאת בעזה בכלל), את מה היא כובשת?. צפון קפריסין,חלקים מכורדיסטן,חלקים נכבדים מארמניה,כמה איים יוונים,ואיזור שלם כפול בגודלו מרמת הגולן מסוריה.
בואו נתעסק לרגע עם קפריסין, הקפריסאים מאז ימי הקדם היו בעלי תרבות ומורשת יוונית. קפריסין היתה בימי מלכות בית תלמי על מצרים ככתר היהלום של בית תלמי. שהפך אותה למשגשגת.קפריסין לאחר מכן היתה בידיהם של הרומאים, ולאחר מכן בידיהם של הביזנטים הרומאים. בזמן עליית האימפריה הערבית קפריסין נכבשה אך הביזנטים הרומאים כבשו אותה מחדש. רק כדי לאבד אותה שוב לאנגליה. ובסוף לאחר שעברה מיד ליד כולל שושלת של כמעט 200 שנה של מלכי ממלכת ירושלים שמזמן נפלה. נפלה קפריסין בידי וונציה.
ב-1878 הועברה קפריסין לידי בריטניה. העות'מאנים, שהובסו במלחמת רוסיה-טורקיה, ביקשו את תמיכתה של בריטניה בקונגרס ברלין. בתמורה הם חתמו איתה על הסכם סודי, שנודע לאחר מכן בתור חוזה קפריסין, ובו מעבירה טורקיה את קפריסין לשליטה אדמניסטרטיבית בריטית.
בריטניה השתמשה בקפריסין בתור בסיס אסטרטגי להגנה על תעלת סואץ, הנתיב החשוב ביותר לקולוניה החשובה ביותר שלה, הודו. רק לאחר מלחמת העולם הראשונה סיפחה בריטניה את האי לחלוטין.

עד כאן היסטוריה. קפריסין שקיבלה עצמאות ב1960 הכלילה את האוכלוסיה הטורקית בצפון האי כאזרחים שווים ונתנה להם יצוג בפרלמנט. ב1974 בעקבות סיכסוכים עם היוונים פלש הצבא הטורקי לצפון קפריסין וסיפח שליש מן האי בטענה שהוא שם על מנת להגן על הטורקים מפני היוונים. באמתלה זו עד היום מחזיקה טורקיה בצפון קפריסין וכיבושה אינו מוכר על ידי אף אחד באו"ם ובעולם.
קפריסין היוונית צורפה לאיחוד האירופי, בעוד קפריסין הטורקית לא. חשוב לציין שטורקיה היא כובשת באדמה לא לה. הטורקים הקפריסאים הביעו רצון להתאחד עם קפריסין היוונית תחת השילטון הישן שעבד בצורה מופתית. אך טורקיה התנתה את צירוף צפון האי בכך שלטורקיה ישארו אינטרסים מסויימים בקפריסין, ושהאוכלוסיה הטורקית בעיר תישאר בת חסות שלה. הקפריסאים היוונים דחו את זה על הסף ,וכעת נשאר המצב שבו טורקיה כובשת את צפון קפריסין דה פקטו.

לטורקיה ויוון יש סיכסוך דמים ויריבות מרה ועתיקת יומין. ב1830 יוון השיגה את עצמאותה מידי הטורקים במלחמה עקובה מדם, ובתמיכת המעצמות טורקיה נכנעה ויוון שוחחרה. אבל לא לפני שהטורקים עשו מעשיי זוועה ביוון תוך החרבת ערים שלמות, ואונס מרובה של נשות יוון. המצב נשאר מתוח ובפחות ממאה שנים היו בין טורקיה ליוון לא פחות מ4 מלחמות !. בהן ידה של יוון בתמיכת מעצמות המערב היתה על העליונה. סלונקי וצפון יוון רבתי צורפו ליוון,כמו כן כמה איים יוונים בים האגאי.
במלחמת העצמאות הטורקית בשנות ה-20 של המאה ה-20 , התרחשה מלחמה בין יוון לטורקיה. יוון פלשה לאיזמיר וניסתה אף לפלוש לאינסטנבול תוך ניסיון ליישם את "הרעיון הגדול", דהיינו יצירתה מחדש של האימפריה הביזנטית היוונית והחזרת הנצרות לאסיה הקטנה. המלחמה לא פסחה על מעשי הזוועות בין שני הצדדים. כל צד טבח באלפי אזרחים יוונים/טורקים, בשטחיו. ומאות אלפים הוגלו. המלחמה הסתיימה בניצחון טורקיה (שלא הביא לה שום שטח חדש אלא רק שמירה על הגבולות של טורקיה המודרנית). אך אמנם מאז המתיחות בין יוון לטורקיה לעולם לא חדלה.
בשנות ה70 ביוון התרחשה הפיכה צבאית, והמצב היה נראה שוב לקראת מלחמה. יחסי ישראל יוון כיום הם בתחתית, כאשר יוון נמצאת בין המדינות האנטישמיות ביותר באירופה. זו תוצאה ישירה של תמיכה ללא סיג בטורקיה על ידי ישראל. כעת משהיוצרות התהפכו ,ויוון של היום היא מדינה משגשגת תחת הצטרפותה לאיחוד האירופאי. נוצרו הזדמנויות פז חדשות ליצירת בעלת ברית חדשה במערב הקרוב. אפשר להתחיל לתמוך ביוון נגד טורקיה. יש לשני העמים אינטרסים רבים ומשותפים. ראשית בכך נוריד את יוון מתמיכתה המסורתית בפלסטינים (זאת כתגובת התמיכה הישראלית בטורקיה), ונוכל ליצור מערכת יחסים ענפה בין שתי המדינות. יוון וישראל יכולות להיות שותפות מדהימות. הכל בר השגה אם רק מנהיגנו יפסיקו להתרפס בפניי הטורקים.
צריך להתחיל לעורר את עניין צפון קפריסין בעולם. על כל גחמה ותקיפה של נשיא טורקיה מר ארדואן, על ישראל לתקוף בחזרה תוך הזכרה על יוון,צפון קפריסין,ארמניה,הכורדים,עירק,וסוריה. על כל התייחסות של טורקיה לנושא הפלסטיני על ישראל להציג תשובה ברורה, אם טורקיה כלכך דואגת לחמאס בעזה שתבוא היא להשליט שם סדר ולכולם יהיה שמח. ישראל חייבת להתחיל להתנהג בהתאם למעצמת העל באיזור, ולהתחיל לתקוף בחזרה את שונאיה. אני מתחנם לפחות בעובדה שאנחנו רואים דור חדש צומח. של פטריוטיות וציונות שלא ידענו מאז קום המדינה. תם עידן הוויתורים הכואבים, ו"קורבנות השלום"
הערה שלי: כדאי ללמוד מהמצרים שאינם מניחים לאיש להטיף להם בשאלת החומה שהם בונים מול עזה.
כל "פעילי שלום" למיניהם גורשו ממצריים.
כל הטענות כלפי המצרים נענות במשפט הבא- אף אחד לא יכתיב למצריים מה לעשות.
כדאי שנלמד מהם.
לא חשוב מה דעתו הפוליטית של איש. לאף אחד אסור להתערב בעניני מדינת ישראל.
לאף אחד אין זכות וסמכות להטיף לנו מוסר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה